1960' ların Volkswagen Hippie' si "Microbus" Artık Elektrikli
1960' ların Hippie' si Microbus Artık Elektrikli
Eskiden yani 1960 lı yılların Volkswagen Microbus' una binenleriniz vardır, ya da zamanı tutturamayıp filmlerden dizilerden görüp beğenip "Keşke bende binebilseydim!!!" diyenleriniz olmuştur.
Zamanı tutturamayıp binemeyenler üzülmesin, çünkü yeniden karşımıza bu "hippie" çıkacak.
Hippie diyorum yani bizim dilimizde hippi, çünkü bu araçlar çıktıktan sonra hippiliğin modasıyla ve doğasıyla örtüşmüştü. Ya da en çok o tarzlar kullanıyordu da diyebiliriz. Ama bu Microbus ın bir hippiliği söz konusu.
Herneyse Volkswagen, Pazartesi günü bu yılki Detroit Otomobil Fuarı'nda ID Buzz konsept otomobilini tanıttı. Alman otomobil üreticisinin konsept aracı, 1950'de tanıtılan Volkswagen'in ikinci otomobili olan sevgili Volkswagen Microbus'tan başkası değildi. Orijinal Microbus, yuarıda da bahsettiğimiz gibi 1960'lı yıllarda Hippi hareketi sırasında popülerleştirildi.
Volkswagen, ID Buzz için "yeni bir çağ için Microbus" diyor, Volkswagen'in gelecekteki planlarının bir görüntüsü ve en ikonik araçlarından biri olacağı kesin. Ayrıca, bir yıl önceki dizel skandalını unutmalarına yardımcı olabilir; çünkü şirket, dizelden elektrikli araçlara doğru geniş çaplı stratejik bir geçiş yapıyor.
Konuyu kapatmadan dizel sıkıntısına bir açıklık getireyim, Bu VW (Volkswagen) den abilerimiz, emisyon konusunda 45$ lık bir malzemeyi araç başına maliyetli görüyor ve araçlara koymuyor. Koymadığı gibi sertifika testlerinde hile yapıyor birkaç adet BOSCH mühendisi ile. Ama hem CEO ları işten ayrılıyor hem de araç başı yaklaşık 2.000$ gibi bir mebla ödüyorlar. Amerika ve Avrupa da araçlardan alınan vergi emisyon üzerinden hesaplanıyor. Motor gücü de buna dahil fakat yüksek emisyonlu araçlar yani yüksek karbonmonoksit yayan araçlar trafikte seyredemez...
Bu arada son olarak, Volkswagen'e göre ID Buzz, bir şarjla 270 mil elektrikli sürüş mesafesine sahip olacak. Sekiz kişiye kadar oturabilir, ayrıca iki uzanmış koltuk olacak şekilde ayarlanabilir ve tamamen özerk "ID Pilot" sürüş moduna sahiptir. Sürücü koltuğu arkaya doğru 180 derece döndürülebilir olacak. Bu da ilginçmiş hakikaten.
Eskiden yani 1960 lı yılların Volkswagen Microbus' una binenleriniz vardır, ya da zamanı tutturamayıp filmlerden dizilerden görüp beğenip "Keşke bende binebilseydim!!!" diyenleriniz olmuştur.
Zamanı tutturamayıp binemeyenler üzülmesin, çünkü yeniden karşımıza bu "hippie" çıkacak.
Hippie diyorum yani bizim dilimizde hippi, çünkü bu araçlar çıktıktan sonra hippiliğin modasıyla ve doğasıyla örtüşmüştü. Ya da en çok o tarzlar kullanıyordu da diyebiliriz. Ama bu Microbus ın bir hippiliği söz konusu.
Herneyse Volkswagen, Pazartesi günü bu yılki Detroit Otomobil Fuarı'nda ID Buzz konsept otomobilini tanıttı. Alman otomobil üreticisinin konsept aracı, 1950'de tanıtılan Volkswagen'in ikinci otomobili olan sevgili Volkswagen Microbus'tan başkası değildi. Orijinal Microbus, yuarıda da bahsettiğimiz gibi 1960'lı yıllarda Hippi hareketi sırasında popülerleştirildi.
Volkswagen, ID Buzz için "yeni bir çağ için Microbus" diyor, Volkswagen'in gelecekteki planlarının bir görüntüsü ve en ikonik araçlarından biri olacağı kesin. Ayrıca, bir yıl önceki dizel skandalını unutmalarına yardımcı olabilir; çünkü şirket, dizelden elektrikli araçlara doğru geniş çaplı stratejik bir geçiş yapıyor.
Konuyu kapatmadan dizel sıkıntısına bir açıklık getireyim, Bu VW (Volkswagen) den abilerimiz, emisyon konusunda 45$ lık bir malzemeyi araç başına maliyetli görüyor ve araçlara koymuyor. Koymadığı gibi sertifika testlerinde hile yapıyor birkaç adet BOSCH mühendisi ile. Ama hem CEO ları işten ayrılıyor hem de araç başı yaklaşık 2.000$ gibi bir mebla ödüyorlar. Amerika ve Avrupa da araçlardan alınan vergi emisyon üzerinden hesaplanıyor. Motor gücü de buna dahil fakat yüksek emisyonlu araçlar yani yüksek karbonmonoksit yayan araçlar trafikte seyredemez...
Bu arada son olarak, Volkswagen'e göre ID Buzz, bir şarjla 270 mil elektrikli sürüş mesafesine sahip olacak. Sekiz kişiye kadar oturabilir, ayrıca iki uzanmış koltuk olacak şekilde ayarlanabilir ve tamamen özerk "ID Pilot" sürüş moduna sahiptir. Sürücü koltuğu arkaya doğru 180 derece döndürülebilir olacak. Bu da ilginçmiş hakikaten.