8 Ağustos 2017 Salı

Kimi zaman "felaket" fırsata dönüşebiliyor..

1912'de ABD başkanlık seçimleri kampanyasında kullanmak üzere Roosevelt’in kampanya müdürü George Perkins, seçimler için bir broşür hazırlatır. 3 milyon adet dağıtılacak broşürün kapağında ise Roosevelt’in güzel bir fotoğrafı vardır. Postaya verilmesine birkaç dakika kala, George’un gözüne, fotoğrafın altındaki küçük bir yazı ilişir: "Moffett Stüdyosu, Şikago" Yani, fotoğrafın telif haklarını küçük stüdyo elinde tutmaktadır ve hiç kimsenin aklına, bu stüdyodan izin almak gelmemiştir. Eğer, stüdyo telif davası açacak olursa Roosevelt, kullanılan her fotoğraf başına 1 dolar ödemek zorunda kalacaktır. Ani karar veren Perkin, hemen telgrafın başına geçip, şikago’daki stüdyoya şu mesajı gönderir: "Biz, Roosevelt’in başkanlık seçimleri için, kapağında senin çektiğin fotoğrafın yer alacağı, 3 milyon adet kampanya broşürü basmak istiyoruz. Bu senin stüdyon için büyük bir tanıtım fırsatı. Bize, fotoğrafını kullanmamız için ne kadar ödeyebilirsin?" Stüdyodan aynı gün içinde cevap gelir: "Şimdiye kadar hiç böyle bir tanıtım çalışması yapmadık ve bu bizim için büyük bir fırsat ama biz, yalnızca 250 dolar ödeyebiliriz!" Kimi zaman "felaket" fırsata dönüşebiliyor..