1 Mayıs 2018 Salı

Çatı Üzerine Güneş Enerji Santrali

Çatıda ürettiği elektriği dağıtım şirketine satanlara“vergiden muaf esnaf” statüsü verilmesine ilişkin uygulamanın ayrıntıları belli oldu.

Evinin çatısında 10 kilovat ve altında elektrik üretenler, dağıtım şirketine sattıkları elektrik için yüzde 5 gelir vergisi stopajı ödeyecekler. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın tebliğ taslağına göre, çatısında güneş veya rüzgâr enerjisiyle elektrik üretenler, ihtiyaç fazlasını elektrik dağıtım şirketine sattıklarında esnaf muafiyetinden yararlanacak.Bu gelişmelerden sonra çatı üzerine güneş enerji santrali kurmak isteyenlerin sayısı arttı. 

Nasıl Çatı Üstü Ges Kurarım ? Aşamaları Nelerdir ?

  • İlk aşama olarak her ayın 20'sine kadar dağıtım şirketine çatı üzerine ges yapabilmek için ''çağrı mektubu'' almak için başvuruda bulunuyoruz.
  • Alınan çağrı mektubundan sonra Tedaş onaylı projemizi dağıtım şirketine sunuyoruz.
  • Dağıtım şirketi ile bağlantı anlaşması imzalıyoruz. Bu bizim dağıtım şirketine elektrik satabileceğimizi gösteren belge oluyor.
  • Montaj işlemine geçiyoruz.
  • Ön kabul
  • Geçici kabul
  • Sistem kullanım anlaşması