FACEBOOK' TAN SNAPCHAT KLONU, TAKLİT ETTİ
FACEBOOK
HABER AKIŞININ ÜSTÜNE SNAPCHAT KLONU OLAN HİKAYELERİ EKLEDİ!
Instagram
ana sayfa akışının üstüne kendi Snapchat Hikâyeleri sürümünü ekleyerek
Snapchate bir çelme takmıştı. Bugün ise Facebook, İrlanda’dan başlayıp gelecek
aylarda daha çok ülkede yayınlamayı planlamış şekilde İOS ve Android üzerinden
Facebook Hikâyeleri piyasaya sürdü. Facebook Hikâyeler geçici fotoğraf ve
videolarınızın 24 saat sonra yayından kalkacak bir slayt biçiminde yayınlamasına
olanak sağlıyor. Arkadaşlarınız Facebook Hikâyelerde paylaşım yaptığında haber
akışınızın en üstünde küçük daireler beliriyor böylece sizde gözünüzden
kaçmadan onlardan haberdar olmuş oluyorsunuz.
Peki,
Facebook hâlihazırda bir kamera filtreleme özelliğine sahipken neden Snapchati
taklit etmeye yeltendi? Facebook bu konu hakkında şöyle bir açıklamada
bulunuyor: ‘’Facebook uzunca süredir arkadaşlar ve aile ile bir şeyler
paylaşmak için var olan bir uygulama ama bu paylaşımlar önemli derecede
değişime uğruyor. Bugün insanların paylaşımları dört beş sene öncekine göre
farklı, çok daha görsel, her zamankinden daha fazla fotoğraf ve videolar
paylaşılmakta. Biz bunu yaparken insanların yaratıcı ve etkileyici fotoğraf,
videolarını istediği an istediği kişiyle paylaşabilmeleri için hızlı ve
eğlenceli hale getirmek istedik.’’
Facebook daha önce de Snapchatin kopyavari versiyonlarını
Slingshot, Poke gibi değişik uygulamalarla kopyalamaya çalışmış veya bunları
haber akışına monte edilmiş özellikler olarak, yenilenmiş kamera gibi,
yayınlamıştı. Ama şimdi ise Facebook Hikâyeleri görmezden gelerek Facebooku
kullanmak imkânsız gözüküyor. Ve eğer insanlar arkadaşlarının önünde gösteriş
yapmak istiyorsa mutlaka Facebook Hikâyeleri deneyecektir.
Diğer bir soru ise Facebook Hikâyelerin masaüstü uygulamasında
nasıl hayata geçeceği. Neredeyse tüm kullanıcılar sosyal ağlara mobilden
girerken, diğerlerinin Facebook Hikâyeleri masaüstü uygulamada takip
edememeleri bir hayli garip olabilir.
Instagram Hikâyelerin sadece 5 ay gibi bir sürede 150 milyon
kullanıcıyı aşması gerçeği Facebook Hikâyelerinde aynı formatla popüler hale
geleceğinin işareti olabilir. Facebook daha önce Hikâyelere benzeyen Quick
Updates adında bir uygulama yaptı ve bunu Temmuz ayında test etti ama Ağustosta
ise tam tersi bir kararla bunun piyasaya sürülmeyeceği açıkladı. Anlaşılan
Instagram Hikayelerin başarısı Zuckerberg’in fikrini değiştirdi ve bu fikir
değişikliği Snapchatin hisselerini halka arz etmesine yol açabilir.
Snapchat, Kuzey Amerika kullanıcı tabanını elinde tutuyor olsa
da Facebookun yayılması Snapchatin kitle genişlemesinin önüne geçebilir
özellikle de uluslararası alanda. Eğer siz bir işi aynen kopyalayıp daha yaygın
bir alanda kullanımını sağlarsanız bazı insanlarda bu işi aktararak birbirine
ulaştırmaya çalışmaktansa yaygın kullanımı olan klonu kullanmayı tercih
edecektir.