28 Mart 2017 Salı

Penumbra: Overture İnceleme





Penumbra: Overture ve Penumbra: Black Plague oynamış olanlar atmosferin, gerilimin, görevlerin ve bulmacaların standartların üstünde ve başarılı olduğunu söyleyeceklerdir. Önceki oyunları başarılı yapan şeyler bunlardı. Ama Requiem'de serinin bu son düzlüğünde bunların kırıntıları serpiştirilmiş ve korku-gerilim yok edilmiş. Penumbra'yı herkesin oynamasını sağlayan şeyler sürükleyicilik ve akıcılık bitirilerek, serinin gerçek anlamda sonu getirilmiş.


Requim'de görevimiz vasat ve basen sıkcı bulmacaları çözüp bir portalı açmak ve bulunduğunuz yerden kurtulup, portala girip başka bölümlere geçmek. Gerilimin ve korkunun baş harflerinin dahi bulunmadığı, herhangi bir yaratığın ya da aksiyonun var olmadığı sıradan bulmacalı macera oyunu konseptine bürünmüş. Eğer bitirebilirseniz, oyun alternatif 2 sonla tamamlanıyor ve bu sonlar tüm oyunda yaptıklarınıza göre şekillenmiyor. Son bölüm sonunda alternatif seçim size bırakılmış.


Bunların dışında eski oyunlardan kalma gizli nesneler bu oyuna da getirilmiş. Her bölümde gizli antika nesneler bulunuyor ve bunları tamamlarsanız oyunun sonunda bazı ekstralar kazanıyorsunuz.


Requiem'in grafiklerinde de diğer oyunlardan farklı ne bir özel efekt ne de bir yenilik gözümüze çarpmıyor.


Dört nala koşarken, ilk iki oyunda bunca başarı ve fan yakalamışken son düzlükte tökezlemesi benim gibi Penumbra fanları hariç diğer oyuncuları tatmin etmeyecektir. Hikayenin sonunu merak edenler, seriyi bitirmek isteyenler, oyunun fanları ve bulmacalı oyun oynamak isteyenler için hiç bir tepki vermeden oynayabileceğiniz ve büyük ihtimal tat almayacağınız bir seri sonu oyunu. Artı ve eksileri tartıldığında sadece bu oyun için olumsuz bir çıkarım yapabiliyorum. Fakat genele baktığımda fanı olduğum bir serinin son oyunu olduğu için diğer oyunların ihtişamı ve referansıyla sadece fanları için olumlu not veriyorum.